Terugbetalingsbeleid
Retourneren
Is het mogelijk om mijn bestelling te retourneren?
Ja, dit is mogelijk.
Items gekocht bij Trend-Amsterdam.nl kunnen in de meeste gevallen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Wanneer je een product wilt retourneren, moet het aan de volgende voorwaarden voldoen:
Voorwaarden:
-
Het product mag niet gebruikt zijn;
-
Het product dient in de originele staat geretourneerd worden;
-
Het product mag niet beschadigd zijn, door toedoen van de klant;
-
Hygiëneproducten en ondergoed worden als niet-retourneerbaar beschouwd.
-
Het pakket moet voorzien zijn van een Track & Trace-code;
-
De retourkosten zijn altijd voor de klant, ongeacht locatie;
-
We hebben het recht om verzendkosten in rekening te brengen bij de klant;
-
Wij moeten op de hoogte zijn van de retourzending.
Als jij niet aan deze voorwaarden voldoet zullen wij jouw retour niet accepteren.
Als jouw product beschadigd aankomt, maak dan direct een foto zodat jij bewijs hebt dat de beschadiging niet door jou komt.
*We behouden ons het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als we vermoeden dat de artikelen buiten onze schuld zijn gebruikt of beschadigd.
Eenvoudig retourneren in 3 stappen:
Stap 1: Neem contact met ons op
Als jij jouw bestelling wilt retourneren dien je ons een mail sturen.
Vermeld je #ordernummer
Vermeld reden van aanvraag, dan zullen wij jou een retourformulier opsturen.
Foto van het product in geval van breuk + Voornaam + achternaam van de klant + Adres van de klant
Wij nemen dan contact met je op en geven je het retouradres. Stuur de retourzending nooit naar de afzender, wij sturen je het juiste adres nadat je ons hierom gevraagd hebt. De klant is verantwoordelijk voor de retourkosten van het terugsturen van het product.
Stap 2: Stuur je bestelling op
Stuur de artikelen samen met het retourformulier op naar het opgegeven adres. Zorg ervoor dat je het pakket voorziet van een Track & Trace code. Als zender van het pakket ben jij verantwoordelijk en wij willen natuurlijk niet dat er misverstanden door ontstaan. Houd er rekening mee dat je producten terug dient sturen binnen 14 dagen nadat je ons geïnformeerd hebt.
Stap 3: Verwerking van je retour
Nadat wij je retourverzending hebben ontvangen, gaan we aan de slag met de beoordeling van de geretourneerde artikelen en de verwerking van jouw terugbetaling. Het geld wordt gerestitueerd volgens de originele betaalmethode die je tijdens de aankoop hebt gebruikt, tenzij anders gewenst. Het bedrag wordt binnen 14 dagen teruggestort.
Let op: De verzendkosten voor het retourneren zijn voor rekening van de klant. Dit in verband met het nastreven van een zo duurzaam mogelijk verzendproces. Daarnaast heeft de klant bij zijn of haar bestelling geprofiteerd van gratis verzending.
Herroepingsrecht
De consument heeft een herroepingsrecht in overeenstemming met de volgende bepaling als de consument een natuurlijke persoon is die een juridische transactie aangaat voor doeleinden die niet overwegend verband houden met zijn of haar commerciële of beroepsactiviteit:
Annuleringsvoorwaarden
Herroepingsrecht: De annuleringstermijn is 14 dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde die niet de vervoerder is, de laatste goederen heeft ontvangen of geaccepteerd.
Aangezien we met een volledig geautomatiseerd systeem werken, worden bestellingen uitgevoerd zodra ze zijn geplaatst. Daarom kunnen we het verzendproces niet onderbreken tot aan de levering, dus een terugbetaling is niet mogelijk na ontvangst van de goederen.
Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, dient u ons via info@trend-amsterdam.nl door middel van een duidelijke verklaring (bijv. per e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing om dit contract te herroepen. De herroeping is voltooid wanneer wij de goederen hebben ontvangen. De kosten voor het terugzenden van de goederen zijn voor rekening van de koper.
Schade en Problemen
Bij ontvangst van je bestelling, raden we aan om deze grondig te inspecteren. Als het artikel defect, beschadigd is, of je hebt per ongeluk het verkeerde artikel ontvangen, neem dan onmiddellijk contact met ons op. Op die manier kunnen we het probleem beoordelen en je snel een passende oplossing bieden.
Uitzonderingen/Niet-retourneerbare Artikelen
Bepaalde soorten artikelen kunnen niet worden geretourneerd, zoals op maat gemaakte producten (bijvoorbeeld speciale bestellingen of gepersonaliseerde artikelen) en persoonlijke verzorgingsproducten (zoals schoonheidsproducten). We kunnen ook geen retourzendingen accepteren voor gevaarlijke stoffen, ontvlambare vloeistoffen of gassen. Als je twijfelt of vragen hebt over de retourmogelijkheden van een specifiek artikel, neem dan contact met ons op.
Houd er rekening mee dat we geen retourzendingen kunnen accepteren voor artikelen in de uitverkoop of cadeaubonnen.
Annuleringen
Onze annuleringsvoorwaarden gelden voor annuleringen binnen 12 uur, dit is in verband met de verwerkingstijd van het pakket.
Neem onmiddellijk contact met ons op via info@trend-amsterdam.nl. Als je bestelling al is verzonden, is annuleren niet meer mogelijk. In dat geval kun je het pakket na ontvangst retourneren voor een volledige terugbetaling. Laat a.u.b. altijd je #ordernummer weten.
Ruilen
De snelste manier om ervoor te zorgen dat je het gewenste artikel krijgt, is door het oorspronkelijke artikel te retourneren. Zodra de retourzending is goedgekeurd, kun je een aparte aankoop doen voor het nieuwe artikel.
Terugbetalingen
Nadat we je retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, laten we je weten of de terugbetaling is goedgekeurd. Als de terugbetaling is goedgekeurd, wordt deze automatisch verwerkt via je oorspronkelijke betaalmethode. Houd er rekening mee dat het tot 2 weken kan duren voordat je bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling verwerkt en boekt.
Niet-opgehaalde Pakketten
Voor pakketten die zijn klaargelegd bij een afhaalpunt, maar niet worden opgehaald, worden kosten in rekening gebracht die worden afgetrokken van het aankoopbedrag. Dit komt doordat de artikelen in deze pakketten niet meer herbruikbaar zijn. Daarnaast worden de kosten voor de retourzending verhaald op de verzender. Als je besluit een pakket dat klaarligt bij een afhaalpunt niet op te halen, houd er dan rekening mee dat je niet het volledige aankoopbedrag van je bestelling terugkrijgt aangezien dit jouw verantwoordelijkheid is.